Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości

23.10.2006
poniedziałek

Polacy wygrywają WCG 2006

23 października 2006, poniedziałek,

Wprawdzie tytuł tego bloga to „Kultura 2.0”, a nie „Sport 2.0”, ale nie mogę się powstrzymać, by nie wspomnieć, że w zakończonych wczoraj we włoskiej Monzie zawodach World Cyber Games w konkurencji Counter-Strike zwyciężył polski zespół Pentagram G-Shock.

W finale Polacy pokonali szwedzki team Ninjas in Pyjamas. Trzecie miejsce przypadło Finom, czwarte – Duńczykom. Drużyny spoza Europy – Amerykanie i Koreańczycy – znaleźli się na miejscach 5-8. Tym samym Polacy zostali najlepszą ekipą na świecie w jednym z najbardziej prestiżowych cyber-sportów (w sumie rozgrywano zawody w ośmiu konkurencjach), windując nasz kraj w generalnej klasyfikacji medalowej całej imprezy na czwarte miejsce.

Dlaczego o tym wszystkim tutaj piszę? Coraz częściej zdumiewają mnie ostatnio rozmowy z młodymi ludźmi (bez względu na to, czy są to twórcy filmów animowanych, czy zawodowi gracze), którzy odnoszą sukcesy na świecie, nie otrzymują żadnego wsparcia od państwa i – co najbardziej zastanawiające – uznają to za sytuację absolutnie normalną. Czy to wynik pogodzenia się z dziwnym ustawianiem priorytetów w naszych instytuacjach, a może po prostu instytucje państwa nie muszą już dziś pełnić roli wspierającej „młodych zdolnych”? Nad tym także będziemy się zastanawiać 6 i 7 grudnia.

Treść postu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop