Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości

29.12.2006
piątek

Chaotyczny przegląd sieci

29 grudnia 2006, piątek,

Jeśli wciąż zastanawiacie się, gdzie spędzić ostatnie dni roku – do 30-go grudnia w Berlinie będą trwać dwie ciekawe imprezy: Chaos Communication Conference oraz VJ Conference. Więcej informacji tutaj. Jeśli spędzacie ten okres w biurze lub w domu – oto kilka miejsc, gdzie warto zajrzeć. Ale po kolei.

Hasłem przewodnim tegorocznego CCC jest „Who can you trust?” i wszystko, co związane z bezpieczeństwem i prywatnością w sieciach. Do tych tematów nawiązuje również eksperymentalna gra „Troy” – do pobrania tutaj. Oryginalne – polecam dociekliwym. Niestety, serwer CCC wciąż nie działa (chyba że to kolejna prowokacja), więc w międzyczasie można zajrzeć na stronę z listą projektów artystycznych poświęconych kwestii inwigilacji i braku zaufania. Wokół podobnych zagadnień krąży też najświeższy tekst z magazynu CTheory. Podglądactwo w praktyce oferuje za to Tony Blair, który z pompą zainaugurował działalność witryny, pozwalającej odbyć wycieczkę po wirtualnej kopii siedziby brytyjskiego premiera. Może i nasi politycy uruchomią coś podobnego – najlepiej w mniej ugrzecznionej wersji, na przykład z hotelem poselskim?

Z problemami technicznymi, które nękają witrynę CCC, uporał się wreszcie administrator bloga jednego z „ojców” cyberprzestrzeni – Williama Gibsona. Jak widać po jednym z wpisów, Gibsona nie ominęła gorączka związana z „Second Life” – słynny pisarz wspomina o głośnym niedawno tekście dowodzącym, że jeden awatar w tej grze zużywa tyle energii, ile mieszkaniec Brazylii. Mnie z kolei przypomina to niedawny artykuł w „Wired”, w którym George Gilder słusznie zauważa, że paradoksalnie największym problemem nie są dziś zasoby komputerów czy przepustowość łącz. Znacznie trudniej dostępnym – jeśli chodzi o duże ilości – zasobem jest… prąd. A wracając do „Second Life” – wiedzieliście, że powstała organizacja, która ma na celu ochronę architektonicznego dziedzictwa gier? Progresywni architekci, jak Markos Novak, muszą być zachwyceni!

Na koniec: Wikipedia rzuca rękawicę Google. Ciekawe, co z tego wyniknie…

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 1

Dodaj komentarz »