Z boku torebki plastikowej z amerykańskiej sieci Target można znaleźć powyższą instrukcję – listę 10 sposobów ponownego wykorzystania torby. Zdrowym odruchem nowej kultury byłoby umieszczanie takich list na wszystkich przedmiotach; do utworów można by dołączać listy 10 potencjalnie atrakcyjnych remiksów, itd. A wszystko to po to, byśmy pamiętali, że życie produktu nie kończy się z chwilą jego konsumpcji.
Na marginesie – użycie ponowne to duże gorsze słowo niż „reuse”, przydałby się dobry neologizm, moja propozycja – w tytule.
13 listopada o godz. 13:43 21951
użycie ponowne = pożycie?;)
13 listopada o godz. 14:04 21952
Mnie zastanawia, jak wyglądałaby taka zachęta w przypadku książki 🙂
13 listopada o godz. 14:31 21954
Przeużycie od reuse jak przeładować od reload? Hmm… jakiś schemat jest 🙂
Ale czy nie lepiej pasuje doużycie? Skoro coś już użyliśmy a jednak pewna przydatność pozostaje, możemy to doużyć.
13 listopada o godz. 14:31 21955
Ładnie się kojarzący „wyzysk”. „Opakowanie to można jeszcze wyzyskać tak-a-tak…” 😉
13 listopada o godz. 16:52 21960
wszystko pięknie i jestem za. problem tylko w tym, że reużycie (mimo pewnej kalkowatości, lepiej mi to brzmi niż „przeużycie”) zmniejsza problem torebek najwyżej o połowę, bo rzadko kiedy nadają się one do wykorzystania więcej niż dwa razy.
pzdr 🙂
13 listopada o godz. 17:31 21961
nad-uzycie
13 listopada o godz. 20:44 21964
Żeby ludzie zaczęli troszczyć się o ekologię muszą dostrzec siebie w środku wszechświata. Uświadomić, że wszytko co robią ma znaczenie.
13 listopada o godz. 23:07 21969
nadżycie ;]
13 listopada o godz. 23:09 21970
tagiem tego postu jest recykling (jakze piekna polszczyzna:) moze to ono wlasnie, malo ladne spolszczenie, sie przyjmie
14 listopada o godz. 15:15 22020
nadżycie wywołuje też jakiś emocjonalny stosunek do produktu, że go nad życie kochamy czy coś podobnego… taki marketing w stylu NLP 😉
14 listopada o godz. 16:35 22025
wyużycie?? 😀
15 listopada o godz. 8:54 22089
…doużyć rzeczy… robi się lingwistycznie 😉