Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości

13.11.2007
wtorek

Rzeczy przeużyte

13 listopada 2007, wtorek,

Reuse

Z boku torebki plastikowej z amerykańskiej sieci Target można znaleźć powyższą instrukcję – listę 10 sposobów ponownego wykorzystania torby. Zdrowym odruchem nowej kultury byłoby umieszczanie takich list na wszystkich przedmiotach; do utworów można by dołączać listy 10 potencjalnie atrakcyjnych remiksów, itd. A wszystko to po to, byśmy pamiętali, że życie produktu nie kończy się z chwilą jego konsumpcji.

Na marginesie – użycie ponowne to duże gorsze słowo niż „reuse”, przydałby się dobry neologizm, moja propozycja – w tytule.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 12

Dodaj komentarz »
  1. użycie ponowne = pożycie?;)

  2. Mnie zastanawia, jak wyglądałaby taka zachęta w przypadku książki 🙂

  3. Przeużycie od reuse jak przeładować od reload? Hmm… jakiś schemat jest 🙂

    Ale czy nie lepiej pasuje doużycie? Skoro coś już użyliśmy a jednak pewna przydatność pozostaje, możemy to doużyć.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Ładnie się kojarzący „wyzysk”. „Opakowanie to można jeszcze wyzyskać tak-a-tak…” 😉

  6. wszystko pięknie i jestem za. problem tylko w tym, że reużycie (mimo pewnej kalkowatości, lepiej mi to brzmi niż „przeużycie”) zmniejsza problem torebek najwyżej o połowę, bo rzadko kiedy nadają się one do wykorzystania więcej niż dwa razy.
    pzdr 🙂

  7. nad-uzycie

  8. Żeby ludzie zaczęli troszczyć się o ekologię muszą dostrzec siebie w środku wszechświata. Uświadomić, że wszytko co robią ma znaczenie.

  9. nadżycie ;]

  10. tagiem tego postu jest recykling (jakze piekna polszczyzna:) moze to ono wlasnie, malo ladne spolszczenie, sie przyjmie

  11. nadżycie wywołuje też jakiś emocjonalny stosunek do produktu, że go nad życie kochamy czy coś podobnego… taki marketing w stylu NLP 😉

  12. …doużyć rzeczy… robi się lingwistycznie 😉