Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości Kultura 2.0 - Cyfrowy wymiar przyszłości

18.01.2012
środa

„Obiegi kultury” – premiera raportu

18 stycznia 2012, środa,

25 stycznia, w środę, o godz. 18:00 w warszawskiej „Zachęcie” (sala kinowa, wejście od ulicy Burschego) odbędzie się premiera raportu „Obiegi kultury”, który napisaliśmy razem z Justyną Hofmokl (choć zespół badawczy był znacznie większy). Dokument poświęcony jest nieformalnej cyrkulacji treści takich jak filmy, muzyka i książki w Polsce. Zapraszamy.


Poniżej „oficjalna” informacja prasowa:

Centrum Cyfrowe Projekt: Polska oraz Zachęta Narodowa Galeria Sztuki zapraszają na premierę raportu

Zdobywcy kultury w sieci. Prezentacja raportu „Obiegi kultury. Społeczna cyrkulacja treści”

dyskusja z udziałem autorów raportu Mirka Filiciaka i Alka Tarkowskiego
oraz komentarzem panelistów; Kingi Jakubowskiej (Legalna Kultura), red. Edwina Bendyka (Polityka, Ośrodek Badań nad Przyszłością Collegium Civitas), dr. Tomasza Rakowskiego (Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UW) oraz dr. Wojciecha Machały (Katedra Prawa Własności Intelektualnej i Dóbr Niematerialnych WPiA UW)

W jaki sposób Polacy uczestniczą dziś w kulturze ?
Jak wygląda zdobywanie, korzystanie, udostępnianie i tworzenie treści w internecie?
Czy nieformalna cyrkulacja treści istotnie zagraża kulturze „oficjalnej” i obiegowi formalnemu?

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na prezentację raportu z przeprowadzonych badań na temat nieformalnej wymiany treści kulturowych w internecie. Przedstawimy w nim dane o tym, w jaki sposób dziś Polacy korzystają z filmów, muzyki i książek – czasem kupując je, ale częściej „zdobywając” je za pośrednictwem internetu.

Czy ci „zdobywcy” treści kulturowych w internecie to naprawdę piraci? Pokażemy, że warto odbiegać od takich uproszczonych określeń, bo świat między legalnymi a nielegalnymi obiegami kultury jest płynny. Zaś ci, którzy najczęściej „zdobywają” treści kulturowe za pośrednictwem internetu również najczęściej również kupują książki w księgarni i są klientami sklepów muzycznych.

Badanie zostało sfinansowane ze środków ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Obserwatorium Kultury.

A pomijając już samo spotkanie w Zachęcie – wkrótce zamieścimy tu linka do strony, a właściwie stron, z których będzie można pobrać raport (a także tabele z wynikami oraz gdzie będzie można skomentować raport i – last but not least – obejrzeć jego „mashup”).

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop